Ghawali

MAAK EEN BETOVERENDE CULTUURREIS DOOR HET MIDDEN-OOSTEN MET GHAWALI

Maak kennis met een modern Midden-Oosters nichemerk dat de luxe allure op kunstzinnige wijze weet vast te leggen. Deze allure wordt moeiteloos verweven met betoverende geuren die de rijke culturele verhalen van deze regio tot leven brengen. De geurbelevingen van Ghawali zijn modern en levendig, en slaan een olfactorische brug tussen erfgoed en de dynamische toekomst die voor ons ligt.

Ghawali werd in 2016 opgericht door de Chalhoub Group in Dubai om een hedendaagse draai te geven aan traditionele Midden-Oosterse geuren. De naam, geïnspireerd door de Arabische term voor ‘kostbaar’, weerspiegelt het diepe respect voor de rijke parfumerietraditie van de regio. Elk parfum, ontwikkeld door Creatief Directeur Forat Al Haider, combineert cultuur, verhalen en natuurlijke ingrediënten uit de hele wereld. Ghawali staat voor luxueuze, handgemaakte parfums die de kunst van parfumerie opnieuw definiëren. Het merk legt de nadruk op kwaliteit, erfgoed en storytelling, wat resulteert in een unieke, eigentijdse geurbeleving. Ghawali heeft samengewerkt met creatieve geesten uit de regio om zijn kenmerkende geuren te creëren, die dienen als een olfactorische brug tussen het verleden en de toekomst.

De Signature Collection van Ghawali biedt een reeks betoverende en diverse ervaringen, met een concentratie tussen de 22 en 25%. Familiar Strangers is geïnspireerd op de specerijenmarkten en bazaars. De aromatische combinatie van bergamot, kaneel en geroosterde appel. De combinatie van patchouli, zachte tonen van kasjmier en tonkaboon zorgt voor een unieke verfijning. Het floral-fruity Midnight Noise volgt met een nachtelijke symfonie die het mysterie van de nacht oproept. Fruitige tonen komen samen met magnolia en jasmijn op een basis van tonka, musk en patchouli, wat een donkere, betoverende aantrekkingskracht creëert. Musical Vibrations is een harmonieus, ambery parfum dat het ritme van de ziel weerspiegelt. Citroen en saffraan ontmoeten een bloemig hart van frangipani en sering, op een basis met fluweelzachte praline en amber, wat een melodieuze essentie oproept. Nomadic Dreams is in samenwerking met prinses HKH Maitha Al Maktoum gecreëerd. Het parfum neemt je mee op een geurreis naar verre oorden. Exotische specerijen verweven zich met roos en oud, en een warme basis van patchouli, leer en vanille, wat de essentie van avontuur en reislust vangt. 4 Walls is Ghawali's krachtigste geurbeleving, die vrijheid, veerkracht en onbeperkt potentieel viert. Sprankelende noten van roze peper en Nigeriaanse gember gaan gepaard met roos en orris, en worden gecombineerd met woody-leathery tonen en vetiver. Untold is een mysterieus parfum vol verborgen verhalen, waarin eucalyptus, sinaasappel, karamel en patchouli zich geleidelijk ontvouwen en een blijvende indruk achterlaten. Azal betekent ‘oneindig’ in het Arabisch. Een elegant parfum waar warme tonen van kardemom, patchouli, oud en vanille zorgen voor een tijdloze sillage die je nog lang bij blijft. De collectie wordt gecompleteerd met haarmists, zoals Hair Mist Midnight Noise, die een accent van nachtelijke charme aan je haar toevoegt. Hair Mist Musical Vibrations is licht en verfrissend, met noten van citroen, saffraan, jasmijn, sandelhout en vanille.

Ghawali is eind oktober verkrijgbaar bij Skins. ​

De productlancering:

Azal EDP 75 ml | €200
Familiar Strangers EDP 75 ml | €200
Midnight Noise EDP 75 ml | €200
Midnight Noise Hair Mist 30 ml | €63
Musical Vibrations EDP 75 ml | €200
Musical Vibrations Hair Mist 30 ml | €63
Nomadic Dreams EDP 75 ml | €200
Untold EDP 75 ml | €200
Kim van Manen

PR & Event Coordinator, Skins

Over Skins

Close your eyes, relax your shoulders and sense your body. The beating of your heart, the depth of your breathing and the warmth of your skin. Could you imagine a world where you are fully in your own power? Where you are free to feel, explore and connect limitlessly — with yourself and the world surrounding you. The skin connects our inner and outer world, and merges the other senses into one. Open your senses to the world of Skins.

In 2000, Co-founder Philip and childhood friend Michiel started talking about an idea. With a shared passion for entrepreneurship, they fulfilled their dream with Skins Cosmetics. A concept that disrupted the cosmetics industry by bringing international boutique brands exclusively to the Netherlands for the first time. Within a year, the duo opened their first boutique on the well-known Runstraat in Amsterdam. It housed seven brands, including Aesop and Laura Mercier, followed by DIPTYQUE and Creed. At Skins we empower you by connecting, opening and enriching worlds.

At Skins, your inner world merges with those of our experts and boutique brands. Your unique experience is always the most powerful connector.

Pletterij 3 1185 ZK Amstelveen

pr@skins.nl